Slider

Wsparcie kształcenia zawodowego – poprawa efektów

wsparcie

Głównym założeniem projektu jest skuteczniejsze dostosowanie dolnośląskiego systemu kształcenia i szkolenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.

Zadaniem kluczowym w ramach projektu „Wsparcie Kształcenia Zawodowego – Poprawa Efektów” będzie realizacja staży/praktyk zawodowych w latach szkolnych: 2020/2021, 2021/2022, 2022/2023. Dodatkowym zadaniem będą pozalekcyjne zajęcia z przedmiotów zawodowych (praktyczne/teoretyczne), przygotowujące do trzech kolejnych (w każdym roku szkolnym) egzaminów zawodowych, jak również realizacja przez szkoły uczestniczące w projekcie próbnych egzaminów.

Projekt będzie realizowany od marca 2020 do czerwca 2023 roku. Beneficjentem jest Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, wydział edukacji. Natomiast partnerami gminy: Legnica, Wałbrzych, Wrocław oraz powiaty: bolesławiecki, głogowski, kłodzki, lwówecki, lubiński, oleśnicki, świdnicki i wrocławski.

Realizatorami zadań będzie ok. 60 oświatowych jednostek organizacyjnych – Zespołów Szkół Ponadpodstawowych prowadzących kształcenie zawodowe w Branżowych Szkołach I stopnia, Technikach i Szkołach Policealnych.

Łącznie wszyscy Partnerzy wnoszą do projektu:
– ok. 60 zespołów szkół ponadpodstawowych prowadzących kształcenie zawodowe;
– 2000 uczniów młodzieżowych szkół zawodowych, uczęszczających do dolnośląskich szkół prowadzących kształcenie zawodowe;
– wnoszą wkład własny: udostępnienie sal na zajęcia projektowe (pod przygotowanie do egzaminów zawodowych) oraz wkład własny wynoszący łącznie prawie 2 mln zł.

Całkowita wartość projektu opiewa na kwotę 12,65 mln zł, z czego 10,75 mln pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

Technik robotyk

robot1 Charakterystyka zawodu
 Technik robotyk obsługuje i programuje roboty przemysłowe, uruchamia i obsługuje układy mechaniczne
i elektroniczne robotów, posiada umiejętność tworzenia układów współpracy     między   robotami, projektowanie linii produkcyjnej obsługiwanej przez roboty przemysłowe.

 

 

 

 

 

Zadania zawodowe:robot2

  • montowanie, uruchamianie i obsługa mechanicznych i elektronicznych robotów,
  • czytanie szkiców i rysunków elementów konstrukcji robotów,
  • programowanie robotów przemysłowych,
  • projektowanie linii produkcyjnej obsługiwanej przez roboty przemysłowe,
  • umiejętność tworzenia układów współpracy między robotami.

 

 

 

Zatrudnienie znajdziesz w :

  • projektowaniu i budowaniu robotów przemysłowych,
  • serwisach maszyn i podzespołów robotycznych,
  • utrzymanie (automatyka i sterowanie) ruchu kolejowego,
  • utrzymanie linii produkcyjnych w zautomatyzowanych gałęziach przemysłu motoryzacyjnego, górniczego, elektronicznego, farmaceutycznego itp.

 

Kształcenie w zawodzie technik robotyk obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu dwóch kwalifikacji:

Numer kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie
Nazwa kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie
ELM.07 Montaż, uruchamianie i obsługa systemów robotyki
ELM.08 Eksploatacja i programowanie systemów robotyki

 

O przydatności do zawodu ostatecznie decyduje uprawniony lekarz.

Zbuduj swoje życie wokół przedmiotów ścisłych

Dyrektywa w sprawie odnawialnych źródeł energii zawiera ogólne zasady dotyczące wytwarzania i rozwoju energii ze źródeł odnawialnych w UE. Wymaga od UE zaspokojenia co najmniej 20% całkowitego zapotrzebowania na energię ze źródeł odnawialnych do 2020 r. - co ma być zrealizowane poprzez cele ogólnopolskie. Z powodu tego szerszego kontekstu stworzyliśmy ten projekt, aby podnieść świadomość uczniów dotyczącą potrzeby używania odnawialnych źródeł energii, które mają wzrosnąć o 7% w ciągu najbliższych 10 lat w całej Europie (zgodnie z dyrektywą w sprawie odnawialnych źródeł energii). Chcielibyśmy, aby zdobyli głębokie informacje o tym jak te źródła energii są wykorzystywane aby ich zachęcić do poszukiwań nowej wiedzy za pośrednictwem PBL i STEAM (science, technology, engineering, art, maths). Zachęcić ich do zwracania większej uwagi na korzyści i wady wszystkich zasobów energetycznych i dając podstawy dla pomysłowych i krytycznych rozważań gdzie uczniowie oceniają badają i wspólnie tworzą konkretne wyniki.

Główne cele projektu:

Projekt wskazuje na stworzenie podstaw dla 5 krajów partnerskich do współpracy i wymiany wniosków w dziedzinie źródeł odnawialnych energii i zrównoważone wytwarzanie i wykorzystywanie poprzez działania zaplanowane dla uczniów, co oznacza:

  1. tworzyć ich spostrzeżenia dotyczące naukowych koncepcji i procedur w zakresie wytwarzania energii możliwej
  2. wykształcić w nich ogólną świadomość zastępowania zasobów energii i zwiększania ich wykorzystania
  3. rozwijanie umiejętności i kompetencji w ramach interdyscyplinarnych projektów z obszaru STEM
  4. rozwijanie umiejętności współpracy, pracy w grupach i interakcji uczniów i instruktorów
  5. doskonalenie umiejętności miękkich - interpretacja analityczna i krytyczna, kreatywność - w celu promowania zdolności do zatrudnienia uczniów
  6. upoważnić instruktorów do wymiany modeli szkolnych i aplikacji z dziedzin STEM, ICT, kodowania i robotyki, które mogłyby zostać wykorzystane w ich szkołach
  7. zwiększać samoświadomość i uważność międzykulturową młodych Europejczyków, oprócz wspierania obywatelstwa europejskiego i podejścia w dziedzinie wykorzystania energii odnawialnej.

Rozwiązania dla zanieczyszczenia środowiska

Chociaż ludzie chcą zdominować naturę i wieść wygodne życie, czasami mimowolnie ją niszczą. Liczne filmy dystopijne wyprodukowane w ostatniej dekadzie mają dać nam koszmarny wgląd w to, jak może wyglądać świat przyszłości, jeśli nie zaczniemy się nim zajmować. Dlatego poprzez ten projekt chcemy podnieść świadomość uczniów na temat problemów środowiskowych, które są wytwarzane i utrwalane przez ludzi, a które mają negatywny długoterminowy wpływ na naszą planetę. Chcemy, aby byli odpowiedzialnymi obywatelami i dążyli do celu, jakim jest pozostawienie bezpiecznego i czystego świata dla przyszłych pokoleń. Chcemy przekształcić nasze szkoły w zielone szkoły, w których wszyscy wdrażają i przestrzegają polityki ochrony środowiska. Chcemy wreszcie ustanowić wzór dla naszych społeczności i skłonić inne szkoły do ​​podjęcia działań na polu ekologii.

Aby zrealizować te pragnienia, stworzyliśmy partnerstwo europejskie, które obejmuje 5 różnych szkół europejskich, które będą się wzajemnie obserwować, uczyć się razem i od siebie, analizować i wyciągać wnioski na temat różnic między nami w zakresie problemów środowiskowych. Umieścimy uczniów w centrum wszystkich działań, ponieważ chcemy, aby wprowadzili w nich zmiany. Będąc aktywnym uczestnikiem wszystkich działań projektu, wierzymy, że uczniowie staną się bardziej odpowiedzialni i aktywni w ochronie środowiska.

Główne cele projektu:

- wymiana pomysłów i praktyk z innymi krajami europejskimi w zakresie kwestii środowiskowych

- zapoznanie studentów z zagadnieniami i koncepcjami środowiskowymi, takimi jak zrównoważony rozwój, odnawialne źródła energii

- zwiększenie samokształcenia i autonomii uczniów poprzez prowadzenie badań, gromadzenie i prezentowanie danych

- w celu poprawy kreatywności uczniów, krytycznego myślenia i analitycznego myślenia

- zwiększenie pewności siebie uczniów w nowych środowiskach, wspieranie ich zdolności adaptacyjnych i elastyczności

- aby umożliwić rozwój kompetencji międzykulturowych uczestników, świadomość wspólnych wartości europejskich

- aby poprawić komunikację, umiejętności interpersonalne, społeczne w kontekstach wielokulturowych

- wspieranie integracji społecznej uczniów napotykających wszelkiego rodzaju trudności

- aby wzmocnić pozycję uczniów i skłonić ich do zaangażowania się w życie społeczności

- aby umożliwić rozwój nauczycielom poprzez komunikację i wymianę doświadczeń z ich europejskimi rówieśnikami

Tradycyjne i nietradycyjne pomoce do nauczania w szkole

Motywacja do tego projektu odzwierciedla wybrane przez nas priorytety oraz grupę docelową uczniów, do których się zwracamy. Uczniowie w wieku od 15 do 19 lat mają trudności ze zrozumieniem wartości moralnych i wydają się nie doceniać swoich rodziców ani korzeni. Nasze społeczeństwo nieustannie się rozwija iw erze cyfrowej, a młode pokolenie ma tendencję do zapominania
o własnych tradycjach i przyzwyczajeniach, a co za tym idzie o poczuciu przynależności i tożsamości kulturowej. Naszym celem nie jest odzyskanie ich w przeszłości, ale poprzez niektóre z naszych tradycji i zwyczajów pokazanie im głównych chwil życia, takich jak narodziny / ślub. Są przekazywane z pokolenia na pokolenie za pomocą niepisanych praw, które należy zachować i przekazać przyszłym pokoleniom. To, co chcemy osiągnąć, jest zgodne z priorytetem integracji społecznej, ponieważ idea projektu dotyczy każdego ucznia we wszystkich szkołach partnerskich.

Wierzymy, że szkoły i nauczyciele muszą uczyć jak ważne są tradycje
i kultura, oraz pomagać naszym dzieciom zdefiniować kim jesteśmy.
Aby wzmocnić zawód nauczyciela staramy się organizować działania, które obejmują zaktualizowane techniki i podejścia do nauczania ze starymi treściami, odnoszącymi się do naszej przeszłości i tradycji.

Główne cele projektu:

- pomagać uczniom i integrować ich społecznie, ekonomicznie, a zwłaszcza kulturowo.

- ożywić tradycje

- zidentyfikować pewne podobieństwa i różnice między tradycjami
i zwyczajami różnych krajów

- zebrać i odnowić stare przedmioty, kostiumy, instrumenty i złożyć wszystko razem w popularnym cyfrowym muzeum ilustracyjnym na szczęśliwą chwilę życia, ślub

- zdeponować, dotychczas, odnowić poprzez szycie, ulepszanie, montaż wszystkich obiektów w szkolnej pracowni QR.

Oświadczenie

Deklaracja Dostępności wykonana została na podstawie art. 10 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848),
dalej zwanej „Ustawą o dostępności cyfrowej” . Celem publikacji Deklaracji Dostępności jest umożliwienie zapoznania się z informacjami dotyczącymi Zespołu Szkół nr 1 w Lubinie .

Zespół Szkół nr 1 w Lubinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z  art.8  pkt2 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zespołu Szkól nr 1 w Lubinie o nazwie www.zs1.lubin.pl
Data publikacji strony internetowej: 01.09.2015r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 02.11.2018r.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
1. Wiele zdjęć, obrazów, grafik i innych informacji nietekstowych nie posiada alternatywnej wersji tekstowej.
2. Wiele materiałów tekstowych nie posiada odpowiedniej hierarchii nagłówków.
3. Publikowane nagrania wideo nie posiadają audiodeskrypcji lub treści alternatywnej.                
4.Część plików nie jest dostępna cyfrowo.                                                                                                
5. Strona posiada: jasne tło, możliwość używania standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.


Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej- sporządzono dnia 15.03.2021r. na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Zespołu Szkół nr 1 w Lubinie.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także telefonicznie pod numerem telefonu: 76 7463050.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Koordynator: Grzegorz Stożek

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Zespół Szkół nr 1 w Lubinie  powinien  zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Zespół Szkół nr 1 w Lubinie  zaproponuje alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich na stronie https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna

Budynek dydaktyczny Zespołu Szkół nr 1 w Lubinie przy ulicy Kościuszki 9
1) Opis dostępności wejścia do budynku.
Budynek posiada cztery  wejścia. Trzy wejścia  umożliwiają  dostanie się do budynku wprost z poziomu terenu .Budynek jest wielokondygnacyjny.
Bardzo duża ilość schodów na wielu poziomach uniemożliwia przemieszczanie się na wózku inwalidzkim.
2) Opis dostępności korytarzy, schodów, windy i toalet.
Żadna z toalet nie jest dostępna dla osób na wózkach inwalidzkich ze względu na konieczność pokonania schodów. Na klatkach schodowych zamontowane są poręcze. W korytarzach nie ma wydzielonych stref kontroli.
3) Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych, platform oraz informacji głosowych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brailleʹa ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
4) Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Brak wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
5) Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
6) Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online ani nie został przeszkolony żaden pracownik z polskiego języka migowego.
Oświadczenie sporządzono: 15.03.2021. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Budynek dydaktyczny – Hala sportowa przy ulicy Składowej 1

1) Opis dostępności wejścia do budynku.
Budynek posiada trzy wejścia. Wszystkie wejścia  umożliwiają  dostanie się do budynku wprost z poziomu terenu .Budynek jest jednokondygnacyjny z antresolą. Brak możliwości przemieszczenia się wózkiem inwalidzkim na antresolę.
2) Opis dostępności korytarzy, schodów, windy i toalet.
Dostępna jest toaleta dla niepełnosprawnych.
3) Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych, platform oraz informacji głosowych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brailleʹa ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
4) Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Brak wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
5) Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
6) Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online ani nie został przeszkolony żaden pracownik z polskiego języka migowego.
Oświadczenie sporządzono: 15.03.2021. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Budynek dydaktyczny- Warsztaty szkolne przy ulicy Komisji Edukacji Narodowej 6
1) Opis dostępności wejścia do budynku.
Budynek posiada trzy  wejścia. Trzy wejścia  umożliwiają  dostanie się do budynku wprost z poziomu terenu .Budynek jest parterowy . Jest możliwość poruszania się na wózku inwalidzkim.
2) Opis dostępności korytarzy, schodów, windy i toalet.
Dostępna jest toaleta dla niepełnosprawnych.
3) Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych, platform oraz informacji głosowych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brailleʹa ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
4) Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Brak wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
5) Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
6) Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online ani nie został przeszkolony żaden pracownik z polskiego języka migowego.
Oświadczenie sporządzono: 15.03.2021. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Dane teleadresowe:

Zespół  Szkół nr 1
ul. Kościuszki 9 59-300 Lubin

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

www.zs1.lubin.pl

NOWOŚĆ !!!

koleje d

   

 

 

 

 

 

      INTERESUJESZ SIĘ KOLEJĄ?       


UWIELBIASZ PODRÓŻOWAĆ POCIĄGAMI ?

WYBIERZ  TYLKO ZAWÓD!

 

MECHANIK POJAZDÓW KOLEJOWYCH

Pracuje przy instalacji , montażu, uruchamianiu i naprawie części maszyn i urządzeń w pojazdach kolejowych

Zadania zawodowe:

  • naprawia części, maszyn i urządzeń pojazdów kolejowych;
  • montuje maszyny i urządzenia w pojazdach kolejowych;
  • instaluje i uruchamia  maszyny i urządzenia pojazdów kolejowych.

Kształcenie w zawodzie mechanik pojazdów kolejowych  obejmuje umiejętności z zakresu kwalifikacji:

  • Wykonywanie robót związanych z utrzymaniem i naprawą pojazdów kolejowych: (TKO.09)

 

ELEKTROMECHANIK

Zdobywa kwalifikacje do: wykonywania prac montażowych i demontażowych, instalacyjnych, konserwacji i remontów, dokonywania pomiarów i odpowiednich regulacji maszyn i urządzeń elektrycznych oraz elektroenergetycznych

Zadania zawodowe:

  • sprawdza stan techniczny instalacji elektrycznej
  • wykonuje montaż i demontaż instalacji elektrycznych
  • przeprowadza konserwacje i przeglądy okresowe wyposażenia elektrycznego i elektronicznego
  • lokalizuje i usuwa uszkodzenia w układach elektronicznych

Kształcenie w zawodzie elektromechanik  obejmuje umiejętności z zakresu kwalifikacji:

  • Montaż i obsługa maszyn i urządzeń elektrycznych (ELE .01)

Jako pracownik młodociany wiedzę i umiejętności będziesz zdobywał w nowoczesnych halach serwisowych w Legnicy.

Numer kwalifikacji
Nazwa kwalifikacji
TKO.09 Wykonywanie robót związanych z utrzymaniem i naprawą pojazdów kolejowych
ELE .01 Montaż i obsługa maszyn i urządzeń elektrycznych
   

NOWOŚĆ !!!

loga1 

Interesujesz się motoryzacją ? Jesteś pracowity, rzetelny , dokładny i systematyczny ?

Jako pracownik młodociany wiedzę i umiejętności  będziesz zdobywał w jednej z firm :

Firmy  RE-WO Auto Serwis, Toyota Dobrygowski, Mercedes- Benz GRUPA WRÓBEL,

Dealer Hyundai DEX-POL Wróblowie Spółka Jawna, KIA GAM Sp.z o.o.

 

WYBIERZ TYLKO ZAWÓD !

 MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH

Posiada szeroką wiedzę z zakresu budowy , obsługi i naprawy pojazdów. Diagnozuje oraz naprawia podzespoły i zespoły samochodów osobowych, sprawdza ich stan techniczny , dokonuje również niezbędnych  regulacji i konserwacji pojazdów.

Zadania zawodowe:

  • przyjmuje pojazdy do przeglądu lub naprawy
  • sporządza protokoły przyjęcia
  • sprawdza działanie pojazdów oraz zespołów i podzespołów za pomocą urządzeń diagnostycznych
  • ustala i usuwa usterki w zespołach i układach pojazdów
  • dokonuje wymiany płynów eksploatacyjnych pojazdów
  • sprawdza i ustawia zbieżność kół pojazdów

Kształcenie w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych obejmuje umiejętności z zakresu kwalifikacji:

  • Obsługa, diagnozowanie oraz naprawa pojazdów samochodowych (MOT.05)

LAKIERNIK SAMOCHODOWY

Praca ta nie należy do najprostszych , wymaga odpowiednich umiejętności Lakiernik z duża dokładnością i w skupieniu nakłada farbę na określone elementy.

Zadania zawodowe:

  • przygotowuje powierzchnie do malowania
  • nakłada powłoko lakiernicze
  • suszy lub utrwala powierzchnie różnymi metodami
  • konserwuje i kontroluje sprawność narzędzi

Kształcenie w zawodzie lakiernik samochodowy obejmuje umiejętności z zakresu kwalifikacji:

  • Diagnozowanie i naprawa powłok lakierniczych ( MOT.03

 BLACHARZ SAMOCHODOWY

Odpowiada za wytwarzanie i montowanie części nadwozi oraz wykonywanie napraw blacharskich i wymianę uszkodzonych elementów pojazdów

Zadania zawodowe:

  • przygotowuje karoserię do pracy
  • naprawia uszkodzone ( np. w wypadku) nadwozia
  • konserwuje antykorozyjne elementy nadwozia

Kształcenie w zawodzie blacharz samochodowy obejmuje umiejętności z zakresu kwalifikacji:

  • Diagnozowanie i naprawa nadwozi pojazdów samochodowych(MOT. 01)

 

ELEKTROMECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH

/SAMOCHODY Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM ORAZ Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM/

 

Zajmuje się montażem , kontrolą i naprawą układów elektrycznych w samochodach. Odpowiada za sterowanie, zabezpieczanie i sygnalizację w samochodzie.

Zadania zawodowe:

  • sprawdza stan techniczny instalacji elektrycznej pojazdów samochodowych
  • wykonuje montaż i demontaż instalacji elektrycznych samochodów
  • przeprowadza konserwacje i przeglądy okresowe wyposażenia elektrycznego i elektronicznego pojazdów samochodowych
  • lokalizuje i usuwa uszkodzenia w układach elektronicznych pojazdów samochodowych

Kształcenie w zawodzie elektromechanik pojazdów  samochodowych obejmuje umiejętności z zakresu kwalifikacji:

  • Obsługa, diagnozowanie oraz naprawa elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych (MOT. 02)

 

 

 

 

 

Numer kwalifikacji
Nazwa kwalifikacji
MOT.05 Obsługa , diagnozowanie oraz naprawa pojazdów samochodowych
MOT.03 Diagnozowanie i naprawa powłok lakierniczych
MOT.01 Diagnozowanie i naprawa nadwozi pojazdów samochodowych
MOT.02 Obsługa, diagnozowanie oraz naprawa elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych
   

 

 


e dziennik zs1
zastepstwa zs1

 


Partnerzy:

Slider

Mobile Menu